Ile kosztuje konsultant ślubny?

Ile kosztuje konsultant ślubny?  - 

Kim jest konsultant ślubny?

Konsultant ślubny, czyli inaczej wedding planner, to osoba, która specjalizuje się w organizacji ślubów i wesel. Jej zadaniem jest pomoc Parze Młodej w zaplanowaniu i przygotowaniu wszystkich szczegółów związanych z tym wyjątkowym, niecodziennym dniem. Konsultant ślubny koordynuje całe przyjęcie i doradza w podjęciu najlepszych decyzji – zgodnych z indywidualnymi potrzebami i preferencjami zakochanych.

To jednak nie wszystko, dobry konsultant ślubny będzie również w stanie dostarczyć informacji na temat najnowszych trendów i rozwiązań związanych z organizacją tegoż przedsięwzięcia. Okazuje się bowiem, że wedding plannerzy często mają dostęp do niepublikowanych informacji o atrakcjach i rozwiązaniach, które znakomicie mogłyby wzbogacić przyjęcie weselne i uczynić je jeszcze bardziej niezapomnianym.

Co więcej, organizator ślubów pomaga również w załatwieniu formalności wiążących się z przygotowaniem ślubu – mowa tutaj o kwestiach takich jak wynajem kościoła, wybór odpowiedniego menu, czy muzyki. Wiedza i doświadczenie takiej osoby pomoże Parze Młodej uniknąć wielu różnych problemów i stresów związanych z organizacją tego ważnego dla nich dnia. Warto tutaj podkreślić, że konsultant ślubny powinien natomiast działać w pełni zgodnie z oczekiwaniami zakochanych, dlatego też istotne, aby potrafił on uważnie słuchać i był w stałym kontakcie z Parą Młodą.

planer-slubny-wydanie-ksiazkowe-personalizowany-special-day.jpg

Zakres usług wedding plannerów – jaki jest?

Zakres usług konsultantów ślubnych zależy od stopnia ich zaangażowania, a także indywidualnych potrzeb klientów. Podstawowym zadaniem wedding plannera jest pomoc w doborze idealnego miejsca na wesele, jednakże jest to tylko jedna z wielu kwestii, którymi może zająć się taka osoba. Konsultanci ślubni oferują kompleksową organizację całego przyjęcia – od wyboru dekoracji, muzyki, cateringu, aż pod dobór odpowiednich rozrywek i atrakcji dla gości. Co więcej, organizator wesela może pomóc też w wyborze stroju dla Panny Młodej oraz ubioru dla Pana Młodego. Nie można jednak zapominać, że jego zadaniem jest także koordynowanie pracy innych usługodawców – mowa tutaj o fotografach, kamerzystach czy florystach. To jednak nie wszystko – w razie potrzeby wedding planner zajmie się również organizacją wesela zagranicznego.

Jak wybrać konsultanta ślubnego?

Nie da się ukryć, że wybór odpowiedniego konsultanta ślubnego jest kluczowy w kontekście organizacji idealnego wesela. Chcąc, aby ten dzień okazał się doskonały pod każdym względem, poszukując właściwego wedding plannera należy zwrócić uwagę na kilka podstawowych aspektów.

Nim zacznie się szukać, dobrze jest określić swój budżet, aby móc później przedstawić go potencjalnym kandydatom. To pozwoli na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań.

Ogromne znacznie mają opinie innych par, które miały już okazję skorzystać z usług danego konsultanta. Warto także zwrócić uwagę na recenzje znajdujące się na jego stronie internetowej lub na portalach społecznościowych. Kluczowe jest także doświadczenie – nim podejmie się decyzję o wyborze konkretnej osoby, powinno się spytać wedding plannera o jego portfolio i referencje.

Chcąc zdecydować się na najlepszego organizatora, należałoby spotkać się z kilkoma osobami, by móc porównać ich oferty i wrażenia z rozmów. Dobrze by było, aby konsultant ślubny był otwarty na dialog i w trakcie rozmów z łatwością nawiązywał kontakt.

planer-dla-panny-mlodej-personalizowany-kolekcja-obraczki.jpg

Organizator ślubów – współpraca częściowa czy w całości?

Współpraca z konsultantem ślubnym może przybierać różne formy – w zależności od preferencji Pary Młodej. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zdecydować się na pełną współpracę z wedding plannerem, który zajmie się organizacją całego wesela, począwszy od wyboru lokacji, poprzez dobór dekoracji, aż po koordynację całej imprezy w dniu ślubu zakochanych.

Jak jednak wiadomo, nie każdy z przyszłych małżonków potrzebuje pełnej organizacji wesela. Nierzadko Para Młoda decyduje się na samodzielne załatwienie części spraw – wyboru zespołu muzycznego czy dekoracji sali. W takim przypadku konsultant ślubny może pomóc jedynie w koordynacji wszystkich elementów wesela w tym ważnym dniu.

Warto natomiast pamiętać, że wedding planner powinien być w stanie dopasować swoje usługi do indywidualnych potrzeb każdej Pary Młodej, dlatego też jeszcze przed podjęciem decyzji o współpracy, dobrze by było omówić z nim temat usług, które będą potrzebne, a także tych, które mogą zostać zrealizowane samodzielnie.

Współpraca z konsultantem ślubnym jest w stanie przynieść szereg korzyści, takich jak przede wszystkim oszczędność czasu i stresu związanego z organizacją takiego przedsięwzięcia. Niemniej jednak powinno się pamiętać, że to zawsze młodzi mają decydujący głos w kwestiach dotyczących ich ślubu i wesela – konsultant powinien być jedynie wsparciem w organizacji tegoż wydarzenia.

teczka-na-dokumentacje-slubna-dla-pary-mlodej-sweet-peony.jpg

Umowa z konsultantem ślubnym – o czym pamiętać?

Współpraca z konsultantem ślubnym wymaga nawiązania relacji opartej na zaufaniu i jasno określonych zasadach. Przed podpisaniem umowy z wybraną osobą, należy dokładnie przeczytać jej treść, tak aby w późniejszym czasie uniknąć ewentualnych nieprzyjemności.

Należałoby zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów umowy – zakres usług, czas trwania współpracy, wynagrodzenie dla wedding plannera, czy kary umowne za niewywiązanie się ze swoich obowiązków. Warto także zorientować się, czy umowa obejmuje pracę z podwykonawcami – mowa tutaj dekoratorach, zespołach muzycznych czy cateringach. Jeśli zakłada ona współpracę ze wspomnianymi osobami, dobrze by było przed podpisaniem umowy sprawdzić, kto za to odpowiada. Dobry organizator ślubów powinien mieć sprawdzonych i wiarygodnych podwykonawców, którzy zagwarantują najwyższą jakość usług.

Konsultant ślubny – cena

Nie da się ukryć, że współpraca z konsultantem ślubnym może okazać się sporym wydatkiem. Jest to jednak jednocześnie inwestycja w spokojne i bezstresowe przygotowania do tego ważnego dnia. Koszty takiej współpracy zależą natomiast od zakresu usług, których oczekuje się od wedding plannera. Organizatorzy nierzadko oferują różne pakiety usług – od kompleksowej organizacji wesela od A do Z, po wsparcie w wybranych obszarach. Ceny różnią się więc w zależności od rozmiaru wesela, lokalizacji, poziomu skomplikowania i indywidualnych wymagań Pary Młodej.

Z jaką kwotą należy się liczyć, chcąc zatrudnić konsultanta ślubnego? Nie da się jednoznacznie określić ceny – ta często wynosi od 500 zł za samą konsultację, aż do nawet 15000 zł. Wedding planner na pomoc w organizacji wesela może poświęcić 100, 200, a czasem nawet 250 godzin, wobec czego najczęstsze widełki to 6000-15000 zł.

Dowiedz się więcej
Czytaj dalej
Czytaj dalej