Przygotowania do ślubu i wesela czas zacząć... ale kiedy i od czego?
Spokojna głowa, dzięki naszym akcesoriom i poradom się to uda! Nawet jeśli decyzja o ślubie powstaje spontanicznie, to gdy chce się ten dzień dzielić z rodziną i przyjaciółmi, to przygotowania wymagają czasu i dobrej logistyki. Jednak w tym przypadku nie jesteście pozostawieni sami sobie, bo dzięki naszym radom, planerom ślubnym i teczkom na dokumenty ślubne poradzicie sobie z tym zadaniem i będziecie odhaczać kolejne pozycje. Pamiętajcie, że jeśli coś nie pójdzie zgodnie z założonym planem, to i tak najważniejsi w tym dniu jesteście Wy i scementowanie uczucia, jakie Was połączyło poprzez małżeńskie przysięgi. Kiedy już staniecie naprzeciw siebie i spojrzycie sobie głęboko w oczy, pewne niedociągnięcia organizacyjne przestaną być ważne. Tym bardziej że wszystkiego nie da się zaplanować w 100%, choć można próbować i my Wam w tym pomożemy!
Planer ślubny do zorganizowania wesela
|
Niezbędnik ślubny dla Panny Młodej
|
Od czego zacząć załatwianie formalności?
Jeśli Wasz ślub odbywa się w Urzędzie Stanu Cywilnego, to jest zdecydowanie łatwiej, bo na samą ceremonię potrzebujecie jedynie kwitu uiszczenia stosownej opłaty, a także dowodów osobistych. Oczywiście nieco więcej pracy będą miały pary narzeczeńskie, w przypadku których jedna z osób jest cudzoziemcem. Ponadto wcześniej około miesiąca lub dwa, musicie ustalić dzień ślubu, a także przedstawić skrócony odpis aktu urodzenia. Osoby rozwiedzione muszą dostarczyć odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie, a wdowy lub wdowcy skrócony odpis aktu zgonu wcześniejszego małżonka.
Jak nie pogubić ważnych dokumentów?
Sytuacja komplikuje się w przypadku ślubu konkordatowego, bo należy dostarczyć jeszcze niezbędny akt chrztu, bierzmowania, a nawet zaświadczenie ukończenia nauki religii w szkole średniej czy katechezy przedmałżeńskiej do kancelarii parafialnej. Wszystkie dokumenty należy okazać przy załatwianiu ślubu. Warto więc zaopatrzyć się w teczkę na dokumenty ślubne. W naszej ofercie znajdziecie piękne, uzupełnione o efektowne grafiki, pasujące do motywu przewodniego ślubu i wesela, a przede wszystkim personalizowane. Są nie tylko praktyczne, ale stanowią świetną pamiątkę. Kiedy spakujecie wszystko do teczki znacznie łatwiej będzie Wam wypełnić protokół przedmałżeński w kancelarii parafialnej, a w przypadku ślubu w USC, nie zapomnicie zabrać ze sobą niezbędnych dowodów osobistych.
Teczka na ślubne dokumenty i umowy
|
Teczka ślubna na dokumentację
|
Kiedy należy załatwiać główne formalności?
Tak naprawdę wyżej wymienione formalności załatwia się na samym końcu, wszak ślub planuje się często z dwuletnim czy nawet trzyletnim wyprzedzeniem, a żaden urząd nie przyjmuje dokumentów tak wcześnie, podobnie zresztą rzecz ma się z kościołem. Jednak musicie pamiętać, by w przypadku urzędu formalności załatwić około 2 miesiące wcześniej. Gdy organizujecie ślub kościelny – 3 miesiące wcześniej. W przypadku obleganych dat, możecie wyjątkowo załatwić formalności z księdzem z większym wyprzedzeniem. Zatem główne formalności załatwiacie, gdy znacie już datę wesela i macie załatwioną sale i inne kwestie, a także zaopatrzyliście się w
teczki na dokumenty ślubne.
Zaplanujcie ślubny budżet - zróbcie podział na rzeczy niezbędne, ważne, a także ciekawe, ale niekonieczne
Proponujemy byście zaplanowali swój ślubny budżet i podzielili to, co planujecie na rzeczy niezbędne, ważne i niekonieczne. Przy każdej pozycji napiszcie, ile na ten cel możecie przeznaczyć. Oczywiście musicie zorientować się w cenach rynkowych. Zastanówcie się, czy jest sens zamawiać tort weselny w cukierni, gdy może przygotować go dla Was zaprzyjaźniona osoba, obdarzona talentem, w znacznie niższej cenie, czy nawet w ramach ślubnego prezentu. Drobne kwestie często prowadzą do dużych oszczędności, a te przeznaczycie choćby na podróż poślubną. Wszystko zapisujcie w okolicznościowym planerze. W naszej ofercie znajdziecie ponad 200-stronnicowe
planery ślubne, pięknie oprawione, a także ilustrowane. W nich znajdziecie miejsce na notatki, ale i przydatne rady, np. jaka kreacja będzie odpowiednia na poprawiny.
Planer ślubny na zaplanowanie budżetu
|
Organizer ślubny z miejscem na notatki
|
Najwięcej czasu poświęćcie na wybór sali weselnej
Kiedy już budżet macie dopięty, możecie zająć się poszczególnymi elementami planu. Oczywiście róbcie to systematycznie z naszym przydatnym planerem ślubnym w dłoni. Gdy podpisujecie umowy, bierzcie ze sobą także teczki na dokumenty ślubne. Jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, będziecie mieć umowę i jej zapisy pod ręką i nie będziecie ich gorączkowo szukać. Zadbajcie o właściwą konstrukcję umowy, by w razie czego, móc domagać się zwrotu całości lub części kosztów. Na pewno na wybór sali weselnej czy pleneru, gdzie zostaną rozłożone namioty weselne, trzeba poświęcić sporo czasu. Weźcie pod uwagę termin Waszego wesela, bo na pewno wesele w plenerze w październiku to ryzykowna opcja. Nawet gdy ma mieć miejsce we wrześniu, trzeba się nad tym dobrze zastanowić. Musicie wziąć pod uwagę ilość gości, a także wielkość parkietu do tańca. Często sale są spore, ale po ustawieniu wszystkich stołów okazuje się, że przestrzeni zostaje niewiele.
Ślubna aranżacja stołu w kolorze butelkowej zieleni
|
Elegancka dekoracja stołu z motywem złota
|
Bardzo istotny jest wybór fotografa i weselnego menu
Kolejną kwestią jest dobór fotografa, w końcu zdjęcia z uroczystości zostaną z Wami na całe życie. W planerze ślubnym możecie zapisać swoje oczekiwania względem fotografa. Jeżeli macie nietuzinkowy pomysł na sesję czy chcecie, by Wasze wesele było dodatkowo filmowane z drona, to oczywiście wszystkie swoje oczekiwania powinniście zaznaczyć już we wstępnej wiadomości, a nie dopiero na spotkaniu. W ten sposób zaoszczędzicie czas. Wybierajcie fotografów, którzy mogą Wam udostępnić swoje portfolio, przynajmniej częściowo, także online. Ważne jest także weselne menu, bo nawet najpiękniejsza i najprzestronniejsza sala, czyli estetyka na najwyższym poziomie, nie zrekompensuje kiepskiego jedzenia. Warto byście wcześniej skosztowali pozycji z menu, jeśli to możliwe. Musicie wziąć też pod uwagę wszelkie alergie gości, czy też nawyki żywieniowe, np. menu dla wegetarian. W końcu chcecie, aby każdy czuł się na Waszym weselu doskonale. Własne propozycje do menu zapisujcie w planerze ślubnym i nie bójcie się zadawać wielu pytań.
Menu weselne z rozpiską dań
|
Personalizowany planer ślubny dla Pary Młodej
|
Ślubne stylizacje – coś pożyczonego i starego czy coś nowego?
Niezwykle istotne jest to, jak zaprezentujecie się w tym najważniejszym dla Was dniu. W doborze odpowiedniej sukni, czy garsonki, a także garnituru lub smokingu może pomóc Wam wedding planner. Oczywiście osoba zajmująca się profesjonalnie planowaniem ślubów, zwykle nosi ze sobą właśnie papierowe planery ślubne. Wy także możecie zaopatrzyć się we własny i do niego wkleić np. zdjęcie wymarzonego kroju sukni z katalogu, czy nawet kilku. W końcu można połączyć różne elementy w jednej kreacji. Również Pan Młody może mieć swoje preferencje i one także mogą się znaleźć w ślubnym planerze. Dlaczego wszystko tak dokładnie przygotowywać? Chociażby po to, by Wasze stylizacje idealnie ze sobą harmonizowały. W końcu znajdą się tam tylko pomysły, a nie dokładnie to, co założycie. Zatem i osoby przesądne będą mogły postawić na takie planowanie. Oczywiście nie zapomnijcie o czymś pożyczonym i starym. Dodatki dla Pana Młodego i Pani Młodej powinny ze sobą współgrać.
Dodatkowe weselne atrakcje są niekonieczne, acz pożądane i wszystko zależy od Waszej sytuacji. Spotkanie z florystą, animatorem zabaw czy DJ-em też możecie dokładnie zaplanować i wpisać wszystkie punkty do ślubnego planera. Dzięki temu o niczym nie zapomnicie. Gdy wszystkie szczegóły zostaną już ustalone, pozostanie złożenie podpisów pod umowami i włożenie ich do teczek na dokumenty ślubne. Z nami można profesjonalnie zaplanować czyjeś wesele jak i swoje własne. Naszą ofertę przydatnych dekoracji i akcesoriów ślubnych polecamy zarówno narzeczonym, jak i profesjonalnym wedding plannerom!
Materiały do pobrania: